Πέμπτη 23 Οκτωβρίου 2014

Χοντραίνει το παιχνίδι στην Κυπριακή ΑΟΖ!


Η Ελληνική ΤΠΚ «Καβαλούδης» στην περιοχή!





Χοντραίνει το παιχνίδι στην Κυπριακή ΑΟΖ μετά την πτώση του δικινητήριου αεροσκάφους μέσα σε περιοχή που είχαν δεσμεύσει παράνομα οι Τούρκοι για έρευνες και σε απόσταση λίγων μιλίων από το σημείο όπου κινείτο η τουρκική φρεγάτα «TCG Gelibolu» (F-493).

Στην περιοχή, και για συμμετοχή στην έρευνα και διάσωση, αφού ακόμη τα δύο μέλη του πληρώματος του αεροσκάφους Diamond DN42 αγνοούνται έσπευσε η ελληνική ΤΠΚ «Καβαλούδης», όπως επίσης μία γερμανική κορβέτα και μία βραζιλιάνικη φρεγάτα.

Η ΤΠΚ «Καβαλούδης» βρίσκεται εδώ και ημέρες στο λιμάνι της Λεμεσού συμμετέχοντας στην ειρηνευτική δύναμη του ΟΗΕ για τον Λίβανο UNIFIL, αλλά από χθες αργά το βράδυ έλαβε εντολή να βγει σε αναζήτηση των συντριμμιών του δικινητήριου αεροσκάφους και των δύο επιβαινόντων.

Η παρουσία του ελληνικού πολεμικού πλοίου δικαιολογείται από την αποστολή που έλαβε για έρευνα και διάσωση.  

Είναι όμως πραγματικά αυτός ο λόγος ή επρόκειτο για την αρχή μίας κρίσης που πυροδοτεί το ενδεχόμενο της κατάρριψης του αεροσκάφους από πυρά της τουρκικής φρεγάτας;

Γιατί από την αρχή δεν ανέλαβε το συντονισμό της επιχείρησης η ελληνική ΤΠΚ, αλλά η γερμανική κορβέτα Braunschweig F-260 που βρίσκεται στην περιοχή επίσης συμμετέχοντας στη UNIFIL; Γιατί επιστρατεύτηκε και η βραζιλιάνικη φρεγάτα Constituicao F-42 με το οργανικό της ελικόπτερο;

Μήπως για να μην εξελιχθεί η κατάσταση σε ένα «θερμό επεισόδιο» από τη στιγμή που η Τουρκία έχει στην περιοχή τουλάχιστον τέσσερα πολεμικά πλοία τα οποία συνοδεύουν το «Barbaros» στη ρότα των προκλήσεων στα «οικόπεδα» 2, 3 και 9 της Κυπριακής ΑΟΖ;

Σημειώνεται πώς για το λόγο αυτό, να μην προκληθεί δηλαδή περαιτέρω ένταση στην Κυπριακή ΑΟΖ απορρίφθηκε το αίτημα στο Εθνικό Συμβούλιο της Κύπρου να ζητηθεί επισήμως ελληνικό πολεμικό πλοίο για την προάσπιση των κυριαρχικών δικαιωμάτων της Μεγαλονήσου.

Ένα θέμα πάντως που ούτε να ακούσει δεν θέλει ο κ. Βενιζέλος, ο οποίος έδωσε εντολή να κρατηθεί κρυφή και η άσκηση «Αετός» των ελληνικών Ένοπλων Δυνάμεων στο Καστελόριζο μόνο και μόνο για να μην ερεθιστούν οι Τούρκοι.

Το γεγονός ότι τα συντρίμμια του αεροσκάφους βρέθηκαν σε απόσταση μόλις μερικών μιλιών από την τουρκική φρεγάτα  «TCG Gelibolu», η Άγκυρα τηρεί ένοχη σιωπή και δεν συμμετέχει κανένα τουρκικό πλοίο στην επιχείρηση έρευνας και διάσωσης προκαλεί πολλά ερωτήματα όσον αφορά στα αίτια της πτώσης του Diamond DN42 με το ενδεχόμενο της κατάρριψης από τουρκικό πύραυλο να ενισχύεται.

Την απάντηση πάντως θα δώσουν τα συντρίμμια και οι δορυφόροι που σίγουρα θα έχουν καταγράψει το συμβάν, τη λάμψη, αν επρόκειτο για κατάρριψη.

Το θέμα πάντως είναι πώς η Άγκυρα κλιμακώνει την ένταση εντός της Κυπριακής ΑΟΖ και είναι αποφασισμένη να ανεβάσει ακόμη περισσότερο το «θερμόμετρο» (αν δεν το έχει ήδη κάνει με την κατάρριψη του δικινητήριου αεροσκάφους) εν’ όψει της καταδίκης που ζητεί από τη Διεθνή Κοινότητα η Λευκωσία.

Οδεύουμε προς Ίμια Νο-2 ή βρισκόμαστε μπροστά σε μία νέα εισβολή, αυτή τη φορά στη θαλάσσια περιοχή της Κύπρου;

ΒΡΕΘΗΚΑΝ ΟΙ ΣΟΡΟΙ ΤΩΝ ΑΤΥΧΩΝ ΕΠΙΒΑΤΩΝ
23/10/2014

Βρέθηκαν οι σοροί των δυο επιβαινόντων του δικινητήριου αεροσκάφους που χάθηκε από τα ραντάρ το βράδυ της Τετάρτης. 

Θα γίνει ταυτοποίηση των σορών και θα πραγματοποιηθεί ιατροδικαστική εξέταση για να φανεί εάν υπάρχουν ίχνη έκρηξης από πύραυλο που πιθανώς να κατέρριψε το αεροπλάνο.

Με το πρώτο φως της ημέρας επανάρχισαν οι έρευνες, στην θαλάσσια περιοχή 40 ναυτικά μίλια από την Λάρνακα, όπου χθες βράδυ έπεσε το δικινητήριο Diamond DA42, με δύο επιβαίνοντες. 

Το μικρό αεροσκάφος χάθηκε την ώρα της πτήσης του, με πορεία όπως υπολογίζεται προς Λίβανο, από τα ραντάρ του Κέντρου Ελέγχου Περιοχής Λευκωσίας, ενώ βρισκόταν γύρω στα 80 χιλιόμετρα νοτιοανατολικά της Λάρνακας.

Ένοχη σιωπή τηρεί η Τουρκία στο ζήτημα της πτώσης (;) του δικινητήριου αεροσκάφος Diamond DA42 σε απόσταση μερικών μιλίων από την τουρκική φρεγάτα «TCG Gelibolu» (F-493) που βρίσκονταν παράνομα εντός της Κυπριακής ΑΟΖ συνοδεύοντας το ερευνητικό σκάφος «Barbaros».

Τη στιγμή που τέθηκαν σε συναγερμό και ξεκίνησαν έρευνες για τον εντοπισμό του δικινητήριου αεροσκάφους τα κέντρα έρευνας και διάσωσης τριών χωρών, της Κύπρου απ’ όπου απογειώθηκε το Diamond DA42 με τους δύο επιβαίνοντες, του Λιβάνου όπου είχε προορισμό και του Ισραήλ, προκαλεί μεγάλη εντύπωση το γεγονός ότι η Τουρκία δεν ασχολήθηκε καν με το περιστατικό.

Δεν εξέδωσε ούτε μία ανακοίνωση που να αφορά στο συμβάν, παρ’ ότι πλοία της Άγκυρας βρίσκονταν σε απόσταση αναπνοής από τον τόπο του… εγκλήματος, δεν έχει καταγραφεί κίνηση των τουρκικών σκαφών όσον αφορά στην έρευνα και διάσωση του αεροσκάφους (οι Τούρκοι δεν αφήνουν τέτοιες ευκαιρίες να πέσουν κάτω, όπως κάνουν στο Αιγαίο) και η είδηση, μέχρι και χθες αργά το βράδυ, δεν υπήρχε πουθενά στα τουρκικά ΜΜΕ.

Ως τις 630 είχαν ανασυρθεί από την θάλασσα τα συντρίμμια του μικρού αεροσκάφους, ενώ οι έρευνες εντοπισμού των δύο επιβαινόντων στο δικινητήριο Diamond DA42, δήλωσε ο Υπουργός Άμυνας κ. Χριστόφορος Φωκαίδη «θα συνεχιστούν για όσο διάστημα χρειαστεί»

Στην επιχείρηση διάσωσης στο σημείο πτώσης μετείχαν C130 και ελικόπτερα του ισραηλινού Στρατού μαζί με ελικόπτερο της Κυπριακής Δημοκρατίας. 

Τα συντρίμμια, που εντοπίστηκαν από το ελληνικό εμπορικό σκάφος, «το πνεύμα του Πειραιά»,  συνέλεξε και μεταφέρει στη Λεμεσό γερμανικό πολεμικό πλοίο που βρισκόταν στην περιοχή και έσπευσε για βοήθεια.

Στο μικρό αεροσκάφος, με πιλότο τον εκπαιδευτή Αυγουστίνο Αυγουστή από την Λεμεσό, επέβαινε ο Λιβάνιος Τζώρτζ Οπέκι, επιχειρηματία σύμφωνα με πληροφορίες. 

Το αεροσκάφος ανήκει σε σχολή πιλότων, με έδρα την Πάφο, η οποία εκτός από την εκπαίδευση αναλάμβανε κι επείγουσες μεταφορές ασθενών, όπως  και επιχειρηματιών. 

Θα πρέπει να σημειωθεί πως ο χειριστής Αυγουστίνος Αυγουστή, ήταν κι ο υπεύθυνος της Σχολής.

Ο Αυγουστή είναι επικεφαλής της σχολής εκπαίδευσης πιλότων ελαφρών σκαφών της ιδιωτικής εταιρείας Griffon με έδρα το αεροδρόμιο Πάφου, η οποία είναι αδειοδοτημένη από το Τμήμα Πολιτικής Αεροπορίας για την εκπαίδευση νέων ώστε να αποκτήσουν άδεια χειριστή ελαφρών αεροσκαφών.

Σύμφωνα με πληροφορίες ο Αυγουστή είναι έμπειρος πιλότος, με 9.000 ώρες πτήσης στο ενεργητικό του. Βάσει του σχεδίου πτήσης που υποβλήθηκε χθες ήταν ο χειριστής του DA 42 στο μοιραίο ταξίδι από την Πάφο προς την Βηρυτό.

Σε συνεχή επαφή με το Κέντρο Συντονισμού Έρευνας και Διάσωσης, το οποίο μαζί με ισραηλινά ελικόπτερα διερευνούν την περιοχή όπου χάθηκε το στίγμα του δικινητήριου αεροσκάφους (γύρω στα 80 χιλιόμετρα νοτιοανατολικά της Λάρνακας), βρίσκονται ο Υπουργός Συγκοινωνιών και Έργων Μάριος Δημητριάδης μαζί με το Γενικό Διευθυντή και την ηγεσία του Τμήματος Πολιτικής Αεροπορίας.

Σύμφωνα με σημερινή ανακοίνωση του Τμήματος Πολιτικής Αεροπορίας του Υπουργείου Συγκοινωνιών, στις 22 Οκτωβρίου και ώρα 19:04 τοπική ώρα, δικινητήριο αεροσκάφος τύπου Diamond DA42, σε πτήση από το αεροδρόμιο Πάφου προς τη Βηρυτό με δύο επιβαίνοντες, χάθηκε από τα ραντάρ του Κέντρου Ελέγχου Περιοχής Λευκωσίας.

Στις 19:18 το Κέντρο Ελέγχου Περιοχής Λευκωσίας μπήκε σε κατάσταση συναγερμού ειδοποιώντας το Κέντρο Έρευνας και Διάσωσης  της Κυπριακής Δημοκρατίας και ξεκίνησε επιχείρηση έρευνας και διάσωσης για εντοπισμό του αεροσκάφους.

Ο χάρτης δείχνει το σημείο όπου βρέθηκαν τα 
 συντρίμμια


 defencenet.gr




Δεν υπάρχουν σχόλια: