Πέμπτη 16 Οκτωβρίου 2014

Τι μου θυμίζει.....Τι μου θυμίζει.....



Της Ειρήνης Αντωνίου*


Μόλις έλαβα τον «ΤΡΑΠΕΖΙΚΟ ΚΟΣΜΟ» Ιουνίου 2014. Ας είναι, λέω. Καλοκαίρι γαρ....Διαβάζω, λοιπόν, ότι μεμία απλή απόφαση του ΔΣ του ΕΤΕΑ (Νο 69/21.5.14) οι συνάδελφοί μας συνταξιούχοι της Αγροτικής Τράπεζας ΔΕΝ εισέπραξαν, ούτε θα εισπράττουν εφεξής την Επικουρική τους Σύνταξη!! 

Αμάν! Με έζωσαν τα φίδια! Διαβάζω «ΤΟ ΠΑΡΑΝΟΜΟ ΤΗΣ ΑΠΟΦΑΣΗΣ» του Συλλόγου των Συνταξιούχων της ΑΤΕ. Τώρα άρχισα και να ιδρώνω...

Η Επικουρική τους Σύνταξη καταβάλλεται από Ειδικό Λογαριασμό, που στηρίζεται στο σύστημα των εγγυημένωνπαροχών, έχει δε διασφαλισθεί η απρόσκοπτη καταβολή της με Απόφαση της Ολομέλειας του ΣτΕ Ν.2199/2010.

Γιατί τώρα εμένα όλα αυτά μου θυμίζουν το δικό μας το Επικουρικό; Και θυμάμαι ότι ένα μήνα αργότερα (τέλη Ιουνίου) μας διαβεβαίωνε ο ίδιος ο Πρόεδρος του Συλλόγου μας ότι δεν μπορούν με τίποτα να αγγίξουν το Επικουρικό μας.

Τώρα εγώ, γιατί νοιώθω ότι το Επικουρικό μου είναι ένα δένδρο στη μέση του δάσους που καίγεται και ο Πρόεδρος του Συλλόγου μου με διαβεβαιώνει ότι δεν θα καεί; Μήπως έχει μεθοδευθεί η εξαφάνιση ενός δένδρου κάθε φορά μέχρι να καούν όλα;

Άρχισα να αναρωτιέμαι αν είμαι τόσο καλόπιστη (ή αφελής... δεν ξέρω) ώστε να «ενημερώνομαι» μόνο από τα ΜΜΕ, να πιστεύω ότι το κακό δεν θα συμβεί αφού έτσι μου λένε ή, πολύ απλά, έχω συνηθίσει να μην αναζητώ την αλήθεια στα σχετικά νομοθετήματα

Ώσπου έμαθα ότι θα αρχίσουν να εφαρμόζονται αυτόματα από 1/7/14 τα σκληρά συστήματα απομείωσης των μισθών, των συντάξεων, των επιδομάτων και των παροχών του Κοινωνικού Κράτους, που εγκαθίδρυσε το πρώτο Μνημόνιο (Ν. 3845/2010) και ενίσχυσε το δεύτερο (Ν.4046/2012), δηλαδή νόμοι και μηχανισμοί - ρήτρες «ανταγωνιστικής υποτίμησης» ή «συγκρίσιμης ευθυγράμμισης» προς τις χώρες της ΝΑ Ευρώπης («βουλγαροποίηση»;), όπου μας κατέταξαν οι δανειστές μας (Ν. 4046/2012, σελ. 713).

«Τι σημαίνουν όλα αυτά, ρε φίλε;» ρώτησα τον πληροφοριοδότη μου. Κι εκείνος συνέχισε: «Ήταν πρωτομνημονιακή επιλογή ότι η σύνταξη έπρεπε να «επιδοματοποιηθεί» για όλους. Τότε τρόικα και μνημονιακή κυβέρνηση όρισαν τη σύνταξη ως «ελάχιστη εγγυημένη σύνταξη για όλους πάνω από 65 ετών, υπολογισμένη με βάση τα ελάχιστα απαιτούμενα μέσα διαβίωσης» (Ν. 3845/2010, σελ. 1381)».

Και πού να δεις τις ρήτρες, που τώρα αρχίζουν να μπαίνουν σε ισχύ:


·        Ρήτρα μηδενικού ελλείμματος. Με τη «μηδενική εγγύηση» του κράτους για την καταβολή των επικουρικών συντάξεων από 1-7-2014 και τη «μερική εγγύηση» της κύριας σύνταξης από 1-1-2015 οδηγούμαστε σταδιακά στην οριστική αποχώρηση του κράτους από τη στήριξη-χρηματοδότηση του Ασφαλιστικού-Συνταξιοδοτικού Συστήματος, αν και το επιτάσσει το Σύνταγμα.

·     
   Ρήτρα περιουσίας στις κύριες. Η ύπαρξη έστω και μικρής άγονης έκτασης θα περιορίζει κι άλλο τη σύνταξη.

·    
    Ρήτρα θανάτου στις επικουρικές.  Αν ο δικαιούχος επιθυμεί η σύνταξή του να μεταφερθεί στους κληρονόμους του, η σύνταξη θα περικόπτεται αναλόγως (Ν.4052/12, άρθρο 42).

·     
   Ρήτρα τεκμαρτού εισοδήματος. Η υπάρχουσα οικογενειακή περιουσία θα αναιρεί ακόμη και τις ήδη καταβληθείσες επί τόσα χρόνια εισφορές, αφού αυτές θα συγκροτούν το αναλογικό τμήμα της σύνταξης και θα καταλήγουν σε ένα ποσό, που θα αποτελεί τεκμαρτό εισόδημα!


Ανακαλύπτω, λοιπόν, ότι είμαστε δέσμιοι των νέων αυτών συστημάτων και δυστυχώς υπάρχουν και πολλοί προοδευτικοί άνθρωποι και συλλογικότητες, που δεν έχουν αντιληφθεί τη σίγουρη εξέλιξη του μνημονιακού Ασφαλιστικού.

Ο ιδρώτας γίνεται όλο και πιο κρύος... Ανακαλύπτω ότι η προδιαγεγραμμένη μνημονιακή πορεία οδηγεί σε κατάργηση των επικουρικών συντάξεων, σε «επιδοματοποίηση» των κύριων και σε εξαέρωση του εφάπαξ. 

Ανεβαίνει η πίεση και εξοργίζομαι αφάνταστα....Δεν γίνεται να παραμένω θεατής της καταστροφής μου...


Το αποφάσισα! Πρέπει να κάνω κάτι! 

Να βρεθώ με τους συναδέλφους μου τους συνταξιούχους της Εθνικής της «Πρωτοβουλίας». 

Και μετά με όλους τους συναδέλφους μου. Δεν με ενδιαφέρει αν είναι δεξιοί ή αριστεροί και ποιό κόμμα ψηφίζουν. Όλοι καιγόμαστε το ίδιο. 

Πρέπει να συσπειρωθούμε σαν μια γροθιά μέσα από τον Σύλλογό μας, μέσα από την Ομοσπονδία μας την ΟΣΤΟΕ, μαζί με όλους τους συνταξιούχους της χώρας μας, μαζί με όλους τους συνταξιούχους της Ευρώπης.


Να διεκδικήσουμε και να απαιτήσουμε εδώ και τώρα τηνανακεφαλαιοποίηση των Ασφαλιστικών Ταμείων και την άμεση χρηματοδότησή τους με πάγιους και διαρκείς πόρους.


Να διεκδικήσουμε και να απαιτήσουμε εδώ και τώρα τη ζωή μας και την αξιοπρέπειά μας. 

*Για την Πρωτοβουλία Συνταξιούχων ΕΤΕ















Δεν υπάρχουν σχόλια: