Παρασκευή 11 Φεβρουαρίου 2011

ΔΙΟΔΙΑ Η ΜΕΓΑΛΗ ΚΛΟΠΗ. Να γιατί έχουν εξοργιστεί οι Έλληνες!


Το κίνημα «δεν πληρώνω-δεν πληρώνω» βρήκε ανταπόκριση στον πληθυσμό όχι άδικα και όχι τυχαία. Αυτό όλοι το αναγνωρίζουν, ακόμη και η Κυβέρνηση, έστω και αν προσπαθεί να βρει νομοθετική λύση στο πρόβλημα που έχει δημιουργηθεί και παίρνει καθημερινά νέες διαστάσεις.
 Η πραγματικότητα όμως είναι, ότι το πράγμα με τα ληστρικά διόδια που έχουν επιβληθεί  στους Ελληνικούς  αυτοκινητόδρομους; δεν πάει άλλο και καμία νομοθετική λύση δε θα καταφέρει τίποτα ουσιαστικό, αν δεν αλλάξει το απαράδεκτο καθεστώς που έχει επιβληθεί με το «έτσι θέλω» και πολλές φορές χωρίς αντίκρισμα, ακόμα και στο όνομα της ……..προσεχούς κατασκευής  αυτοκινητοδρόμου.
Αν υπάρχει τέτοιο δεδομένο παγκοσμίως, οφείλει το αρμόδιο Υπουργείο οφείλει να μας το υποδείξει.

Ας δούμε όμως μερικά παραδείγματα διοδίων άλλων κρατών και ας συγκρίνουμε με ότι συμβαίνει στην Ελλάδα.

 ΕΛΒΕΤΙΑ: Η χρήση των αυτοκινητοδρόμων και των οδών ταχείας κυκλοφορίας, υπόκειται σε υποχρέωση πληρωμής διοδίων, για όλα τα μηχανοκίνητα οχήματα. Το αντίτιμο μέχρι την κατηγορία των 3,5 τον. ανέρχεται  σε 31 Ευρώ  και ο κάθε οδηγός μπορεί να το προμηθευτεί   με την αγορά ενός ειδικού σήματος(vignette), που οφείλει να το έχει τοποθετημένο στο παρμπρίζ του αυτοκινήτου του, όταν πρόκειται να χρησιμοποιήσει οποιονδήποτε αυτοκινητόδρομο ή οδό ταχείας κυκλοφορίας, ή ακόμη και όταν θα διασχίζει  τα πολυάριθμα τούνελ της ορεινής χώρας.  Ισχύει δε για ΟΛΟ ΤΟ ΧΡΟΝΟ ΚΑΙ ΓΙΑ ΑΠΕΡΙΟΡΙΣΤΕΣ ΔΙΑΔΡΟΜΕΣ! 

ΑΥΣΤΡΙΑ: Και στη χώρα αυτή το καθεστώς των διοδίων είναι ακριβώς το ίδιο με την Ελβετία, αλλά το ειδικό σήμα στοιχίζει λίγο πιο ακριβά. Δηλαδή ο Αυστριακός οδηγός αυτοκινήτου ή μηχανής ΙΧ μέχρι 3,5 τον. πληρώνει για ΟΛΟ το χρόνο και για  ΑΠΕΡΙΟΡΙΣΤΕΣ διαδρομές  στο Εθνικό ή στο Επαρχιακό οδικό δίκτυο της χώρας του  76 ΕΥΡΩ!

ΤΣΕΧΙΑ: Και στο κράτος αυτό η ίδια πολιτική. Αντίτιμο 47 ΕΥΡΩ!

Από εκεί και ύστερα τι να πούμε για την ΕΛΛΑΔΑ;

 Όταν πχ ο κάτοικος της  Κατερίνης που εργάζεται  στη Θεσσαλονίκη και χρησιμοποιεί καθημερινά το αυτοκίνητό του για να πάει στην εργασία του και να γυρίσει στο σπίτι του πληρώνει το χρόνο για Διόδια  1392 ΕΥΡΩ για τη συγκεκριμένη μόνο διαδρομή και για  20 εργάσιμες ημέρες μόνο το μήνα  (20*5,80*12 ) και όχι επί 365 ημέρες, τότε δε μιλάμε για διόδια αλλά για πραγματικό «χαράτσι».!
 

2 σχόλια:

Stefanos Papanikos είπε...
Αυτό το σχόλιο αφαιρέθηκε από τον συντάκτη.
Stefanos Papanikos είπε...

Συμφωνώ απόλυτα με το άρθρο !
Να προσθέσω πως στην Ελλάδα εκτός από διόδια πληρώνουμε εξωφρενικά τέλη κυκλοφορίας, αυθαίρετα χαράτσια όπως τα τέλη ταξινόμησης και τα τέλη πολυτελείας και τέλος 1 ευρώ καπέλο στην βενζίνη.
Νομίζουν οι κατοχικές δυνάμεις πως το αυτοκίνητο είναι η χήνα με τα χρυσά αυγά !