Παρασκευή 20 Αυγούστου 2010

ΤΟ ΚΥΚΛΟΦΟΡΙΑΚΟ ΤΟΥ ΔΙΛΟΦΟΥ ΔΗΜΟΥ ΒΑΡΗΣ

Παρά το γεγονός ότι επανειλημμένα έχω ζητήσει από το Δήμαρχο Βάρης να δει ζεστά το θέμα του κυκλοφοριακού του Διλόφου, που έχει γίνει πραγματικό μαρτύριο για κατοίκους και καταστηματάρχες, δυστυχώς δεν έχω εισακουστεί.

Αναγκάστηκα να πάρω την πρωτοβουλία να υποβάλλω έγγραφα, στον Πρόεδρο του ΔΣ, το αίτημα να συμπεριλάβει στα θέματα του προσεχούς ΔΣ το θέμα, για να γίνει μια συζήτηση και να ακουστούν οι απόψεις φορέων και κατοίκων, ώστε να δρομολογηθούν ενέργειες, αλλά και αυτή μου η προσπάθεια δυστυχώς δεν καρποφόρησε.

Ελπίζοντας ότι τελικά κάποτε θα πετύχουμε και σε αυτόν το Δήμο να κάνουμε πράξη τη διαβούλευση, θα προσπαθήσω να αναπτύξω το θέμα, όπως ακριβώς το έχω συζητήσει με πάρα πολλούς κατοίκους και Καταστηματάρχες της περιοχής.

Η αλήθεια είναι ότι, με την ανάληψη της νέας Δημοτικής Αρχής, η Ένωση Εστιατόρων και Συναφών Επαγγελμάτων Ακτής Σαρωνικού, στην οποία είμαι Πρόεδρος, είχε συζητήσει το θέμα με την Αντιδήμαρχο κ. Σουτόγλου και είχαν κατατεθεί συγκεκριμένες προτάσεις, που δυστυχώς έκτοτε, έμειναν μόνο ως προτάσεις.

Επειδή πιστεύω ότι οι περισσότεροι δημοτικοί σύμβουλοι, αλλά και πολλοί άλλοι, δεν έχουν πλήρη εικόνα για το τι ακριβώς σημαίνει Κυκλοφοριακό Διλόφου, θα προσπαθήσω να δώσω μια συνολική εικόνα, όπως εγώ καθημερινά και για πολλά χρόνια τη βιώνω. Και αυτό, γιατί οι περισσότεροι, πέραν της εικόνας που έχουν στο μυαλό τους, για τον κεντρικό δρόμο και τους παράδρομους, χωρίς να θέλω να θίξω απολύτως κανέναν, μάλλον έχουν παντελή άγνοια της επικρατούσας κατάστασης.

Για την καλύτερη λοιπόν κατανόηση του θέματος, θα ονομάσω τις δύο πλευρές του Διλόφου Α και Β, αποφεύγοντας το χαρακτηρισμό δεξιά και αριστερά. Όπου Α, θα νοείται η πλευρά της εισόδου προς Βάρη και όπου Β, η πλευρά της εξόδου προς Αθήνα.

Ξεκινάω την περιγραφή μου από την εικόνα που παρουσιάζει η κεντρική Λεωφόρος.
Ένας δρόμος με δύο και δύο λωρίδες κυκλοφορίας εκατέρωθεν, με ένα φανάρι που ανοίγει κάθε 4 λεπτά και περνάνε 4 ή 5 αυτοκίνητα από τη μία και άλλα τόσα από τη άλλη πλευρά, χωρίς να υπάρχει φανάρι πεζών.

Για να είμαι όμως απόλυτα ακριβής, υπάρχει φανάρι πεζών μόνο για το μισό δρόμο!

Καμία απολύτως μέριμνα δεν έχει ληφθεί, για άτομα με ειδικές ανάγκες.

Πραγματικά, στο Δίλοφο επικρατεί μία κατάσταση, που δύσκολα συναντάει κανείς ακόμα και σε τριτοκοσμικές χώρες.

Για να αντιληφτεί δε κάποιος, την τριτοκοσμική κατάσταση που προανέφερα, αρκεί να βρεθεί εκεί στις ώρες αιχμής και κυρίως τις πρωινές ώρες, για να διαπιστώσει ότι, για να πάει κάποιος το παιδί του με το αυτοκίνητο του από τον Ι. Ν. Πέτρου και Παύλου μέχρι το Γυμνάσιο ή το Δημοτικό, που βρίσκεται πίσω από το Σουπερ Μάρκετ, χρειάζεται 17-18 λεπτά, ενώ αν δοκιμάσουν να πάνε πεζοί, τότε ρισκάρουν σοβαρά την ασφάλειά τους. Στην περίπτωση αυτή όμως, δε θα πρέπει να μιλάμε για τον απαιτούμενο χρόνο.

Οι δύο παράδρομοι καθώς και η οδός Πανός, κατασκευάστηκαν με πολύ προχειρότητα, παρόμοια με αυτήν ενός παράνομου κτισίματος.

Η είσοδος στο παράδρομο από την πλευρά Α, εκτός του ότι είναι στενή, χωρίς ορατότητα την ημέρα και χωρίς φωτισμό το βράδυ, είναι μόνιμα κατειλημμένη και ανοιχτή, μόνο για μικρά αυτοκίνητα και δίκυκλα.

Η σήμανση είναι εντελώς ελλιπής, ενώ ο φωτισμός είναι ικανοποιητικός, μόνο όταν είναι αναμμένα τα φώτα των καταστημάτων της περιοχής.

Για να παρουσιάσω την πλήρη εικόνα που έχει η περιοχή, πρέπει να προσθέσω το κάτι αόρατο που υπάρχει σε αυτήν, το οποίο όμως είναι πολύ αισθητό στην όσφρηση.

Αναφέρομαι στη ``μπόχα`` που αναδύεται από τα φρεάτια, κατά τακτά χρονικά διαστήματα.

Οι καταλήψεις των πεζοδρομίων είναι στην ημερήσια διάταξη, όχι μόνο από τα αυτοκίνητα και τις επιγραφές των ιδιωτών, αλλά πρόσφατα ακόμα και από τις διαφημιστικές επιγραφές του Δήμου!

Με όλη αυτήν την κατάσταση, δεν είναι καθόλου παράξενο το γεγονός, ότι για πρώτη φορά στο ΔΙΛΟΦΟ έχουμε 8 κλειστά καταστήματα επί της λεωφόρου, εκ των οποίων το ένα είναι φούρνος, ο οποίος αντιμετώπιζε εκτός των άλλων και προβλήματα τροφοδοσίας πρώτων υλών.

Οι παράλληλοι και οι κάθετοι δρόμοι των δύο πλευρών Α και Β, με δεδομένο ότι η περιοχή μπήκε στο σχέδιο πριν από το 1955 και ότι ο σχεδιασμός και η κατασκευή τους έγιναν με τα δεδομένα της τότε εποχής, είναι εξαιρετικά στενοί.

Και όμως αυτοί οι δρόμοι, εξακολουθούν ακόμη και σήμερα να παραμένουν διπλής κατευθύνσεως.

Στην Α πλευρά, παράλληλα με την οδό Κέκροπος, υπάρχει στα χαρτιά ένας δρόμος, που θα μπορούσε αν ήταν κατασκευασμένος, να διευκολύνει την κυκλοφοριακή κατάσταση. Όμως δυστυχώς, αυτός παραμένει κλειστός από το 1953 που σχεδιάστηκε.

Υπάρχουν στο Δίλοφο πλατείες, που δεν εξυπηρετούν τους κατοίκους, ενώ θα μπορούσαν με διαφορετική χρήση, πολλά να προσφέρουν.

Τέλος, υπάρχει στη Β πλευρά ένα οικόπεδο 6-7 στρεμμάτων, που ούτε καν καθαρίζεται και επομένως δε μπορεί να χρησιμοποιηθεί για τίποτα.

Αυτή είναι η πραγματική εικόνα του Διλόφου σήμερα. Ευθύνες δεν επιθυμώ να αποδώσω σε κανέναν απολύτως. Εκείνο όμως που πιστεύω και δε θα σταματήσω να το φωνάζω, όσο εξακολουθεί να υπάρχει η κατάσταση που προανέφερα, είναι ότι:

Για την κατάντια αυτή του ΔΙΛΟΦΟΥ, πρέπει να ντρεπόμαστε ΟΛΟΙ ΜΑΣ.

Παρά ταύτα όμως, δυνατότητες για να βελτιωθεί αισθητά η κατάσταση υπάρχουν, αρκεί να υιοθετηθούν οι προτάσεις που ακολουθούν ή και άλλες ακόμα που είναι δυνατόν να κατατεθούν, αν το θέμα συζητηθεί με τον τρόπο που πρέπει με τους φορείς και τους κατοίκους της περιοχής.


Π Ρ Ο Τ Α Σ Ε Ι Σ

Αλλαγή του κεντρικού σηματοδότη και αλλαγή στη διάνοιξη, μετά από μελέτη ειδικού συγκοινωνιολόγου.

Να δοθεί η δυνατότητα αναστροφής στα οχήματα, στο σημείο που είναι το φανάρι, ανάμεσα των δύο Σούπερ-Μάρκετ.

Στις αρχικές εισόδους των δύο παράδρομων, χρειάζεται να γίνει μεγαλύτερη διάνοιξη, να τοποθετηθεί περισσότερος φωτισμός και να τοποθετηθούν δύο μεγάλες επιγραφές, που να αναγράφουν το όνομα της περιοχής και όλα τα υπάρχοντα καταστήματα σε αυτήν.

Απαιτούνται να γίνουν σοβαρές ενέργειες για δύο τουλάχιστον διαβάσεις πεζών. Είτε υπόγειες, είτε εναέριες.

Να τοποθετηθούν βυθιζόμενοι κάδοι στην πλατεία και να δημιουργηθούν θέσεις στάθμευσης κυκλικά, με κατεύθυνση την ακτίνα του κύκλου. Εκτός και αν υπάρξει η λύση του υπόγειου χώρου στάθμευσης.

Να γίνει αποξήλωση των πινακίδων που βρίσκονται στα πεζοδρόμια ή κρέμονται πάνω από αυτά, στους παράδρομους καθώς και στους παράλληλους και κάθετους δρόμους.

Να επεκταθεί η κατασκευή πεζοδρομίων, σε ολόκληρη την περιοχή.

Να γίνουν οι κατάλληλες μονοδρομήσεις, αφού όμως προηγηθεί διαβούλευση με τους φορείς και του κατοίκους.

Να γίνει επιτέλους η διάνοιξη της κλειστής οδού, παράλληλα της
οδού Κέκροπος, στην οποία μπορούν να δημιουργηθούν και θέσεις στάθμευσης.

Τελειώνοντας το παρόν σημείωμα, κάνω έκκληση προς τη Δημοτική Αρχή, να παρθούν σοβαρές αποφάσεις και να δρομολογηθούν ενέργειες για έργα, άσχετα αν μπορούν να πραγματοποιηθούν ή όχι στον εναπομείναντα χρόνο της διοίκησής της.
Τουλάχιστον με τον τρόπο αυτό, θα μπορούμε να πιέζουμε τη ΝΕΑ ΚΑΛΛΙΚΡΑΤΙΚΗ ΑΡΧΗ.

ΒΑΣΙΛΗΣ ΣΙΑΜΕΤΗΣ

Δεν υπάρχουν σχόλια: